כנס מתמטיקה תחילה למנהלי בתי ספר: "לנהל את ההצלחה של המחר"
המפגש הראשון של מנהלי בתי הספר המשתתפים בתוכנית "מתמטיקה תחילה" עסק באתגרים הניהוליים של הובלת שינוי לעידוד תלמידים ותלמידות לבחור, להתמיד ולהצליח בלימודי 5 יחידות מתמטיקה ומדעים
המפגש הראשון של מנהלי 108 בתי הספר המשתתפים בתוכנית "מתמטיקה תחילה" התקיים ב-06.01.2015 בטכניון, באירוח המחלקה לחינוך, מדע וטכנולוגיה בראשות פרופ' אורית חזן. המפגש התקיים בנוכחות נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא ומנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן.
מפגש זה הוא הראשון בסדרת מפגשים ליצירת רשת מנהלים, כחלק מהשותפות האסטרטגית בין יוזמת 5פי2 ומשרד החינוך. המפגש עסק באתגרים הניהוליים של הובלת שינוי ברמת בית הספר לעידוד תלמידים ותלמידות לבחור, להתמיד ולהצליח בלימודי 5 יחידות מתמטיקה ומדעים.
פרופ' פרץ לביא הדגיש בדברי הפתיחה את הצורך בהגדלת הכמות ושיפור האיכות של בוגרי מערכת החינוך במקצועות אלו, ואת המטרות המשותפות לאקדמיה ולמשרד החינוך.
מנכ"לית משרד החינוך, הגב' מיכל כהן, הוסיפה כי "5פי2 הוא סיפור של שותפות – מדיניות משותפת, משאבים משותפים ופעולה משותפת בין המשרד והיוזמה, ובכך טמון פוטנציאל ההצלחה". כהן ציינה את המעורבות החשובה של גורמים מהמגזר הפילנתרופי, המגזר השלישי והמגזר העסקי הרתומים ומחויבים לקידום המטרות המשותפות. כמו כן, הדגישה כי עידוד מצוינות במתמטיקה ומדעים מקדם את אותה תפיסת עולם של רפורמת המשרד ל"למידה משמעותית".
אינטגרטור התוכנית במשרד החינוך, מר מוהנא פארס, הציג למנהלי בתי הספר את עיקרי התוכנית ויעדים מבוססי נתונים להרחבת מעגל המצוינות בקרב כלל התלמידים ובקרב אוכלוסיות יעד מוגדרות, בהן תלמידות, המגזר החרדי והמגזר הלא-יהודי.

"לייצר תשתית ותמיכה למנהלים"
ענבר הורביץ, מנהלת יוזמת 5פי2 מטעם ארגון שיתופים, ציינה את הערך המוסף הייחודי הטמון במעגל השותפים הרחב והמגוון הלוקח חלק במאמץ המשותף: "במסגרת מפגשי היוזמה בשנת הלימודים תשע"ד יצאה קריאה ברורה לפיה מנהלי בתי הספר הם צומת מרכזי להובלת השינוי. יש להגביר אצל המנהלים את המודעות לחשיבות הלימודים ברמת 5 יחידות במקצועות אלה ולייצר עבורם את התשתית והתמיכה הנדרשים להם על מנת להוביל תהליכים משמעותיים ברמת בית הספר".
בהמשך המפגש התפצלו מנהלי בתי הספר לקבוצות עבודה בהנחיית צוות מכון "אבני ראשה" ותרגלו כלי לפתרון בעיות שיכול לסייע להם בתהליכי השינוי הבית ספריים. במסגרת הדיונים בקבוצות עלו סוגיות שונות בהקשר של עידוד לימודי 5 יחידות מתמטיקה בהן: חוסר מוטיבציה של מורים ללמד 5 יחידות מתמטיקה, תפקידם החשוב של ההורים בעידוד מוטיבציה של תלמידים, חשיבות שיתופי הפעולה עם הרשות המקומית ועוד.
מוהנא פארס ציין לסיכום המפגש כי "פגשנו מנהלים מחויבים להובלת שינוי, המבינים את חשיבות קידום המצוינות במתמטיקה ומדעים בבית ספרם, והמבקשים פתיחות, גמישות והמשך דרך משותפת להשגת היעדים".
– לסיכום מפגש רשת השותפים לפתיחת שנת הלימודים תשע"ה שהתקיים ב-21.10.2014 לחץ/י כאן
תגיות:
5פי2משרד החינוךמתמטיקה 5 יח"למתמטיקה תחילה