תהליך אסטרטגי ביוזמת 5פי2
התהליך האסטרטגי יצא לדרך בספטמבר 2016, במטרה למקד את פעילות היוזמה בשלוש השנים הקרובות. הוחלט כי המיקוד יהיה בשני צירים מרכזיים: הרחבת מעגל המצוינות בפריפריה, וחיזוק המצוינות בגילאי חטיבת הביניים
בחודש פברואר 2017 הסתיים תהליך תכנון בן חמישה חודשים בדיון מסכם בוועדת ההיגוי של היוזמה. יצאנו לדרך בספטמבר 2016, כדי לקבל החלטות לגבי מיקוד היוזמה ואסטרטגיות הפעולה המרכזיות שלה לשלוש השנים הקרובות. בהזדמנות זו, ברצוננו להודות לכל השותפים ביוזמה שהשקיעו מזמנים וענו על השאלון המקוון ששלחנו. התובנות וההערות שלכם היוו תרומה משמעותית לתהליך התכנון האסטרטגי.
המיקוד האסטרטגי של היוזמה לשנים 2017-2020 יפעל בשני צירים מרכזיים:
הרחבת מעגל המצוינות בפריפריה: לאחר כשלוש שנות פעילות, נתוני משרד החינוך מראים כי היעד של הכפלת מספר הלומדים 5 יחידות מתמטיקה הושג ב 2016. העמקה בנתונים מראה כי הכפלה זו התרחשה בעיקר במרכז, ובחלק מערי הפריפריה. יחד עם זאת, הפערים גדלו עוד יותר בין אזורים בעלי רקע סוציו אקונומי חזק לרקע חלש. בנוסף, תוצאות המבחנים הבינ"ל במתמטיקה ומדעים של שנת 2015 מראים כי ישראל מובילה בפיזור ההישגים ובפערים בין המגזר היהודי למגזר הערבי, ובין תלמידים מרקע סוציו אקונומי שונה.
חיזוק המצוינות בגילאי חטיבת הביניים: על מנת להבטיח שהשינוי הינו ארוך טווח ומשפיע על לימודי מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה – נתמקד ונפתח דרכי פעולה בהם היוזמה יכולה לתרום לחיזוק הבסיסים של ידע, מיומנויות, תחושת מסוגלות ותמונת עתיד בגילאי חטיבת הביניים.
בשני צירים אלה אנו ממשיכים לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך, תוך הגדרת מטרות ויעדים משותפים וסנכרון המאמצים.
למסמך המסכם את התהליך האסטרטגי, לחצו כאן