עושים עסקים

img icon

שכבות הגיל שבתכנית

יסודי ד'-ו', חטיבת ביניים (ז'-ט'), סטודנטים

img icon

קהל יעד

תלמידים/ות, מחוננים/ות, מצטיינים/ות

img icon

מקצועות הלימוד

טכנולוגיה, מדע וטכנולוגיה, אינטרדיסיפלינארי, בנוסף למדע וטכנולוגיה - עסקים, יזמות, אוריינות פיננסית, חדשנות, יצירתיות, מיומנויות ללמידה

img icon

מגזר

מגזר ערבי, מגזר בדואי

img icon

פירוט ישובים

דן, דרום, הרצליה, מבואות ים, מדרשת רופין, מודיעין-מכבים-רעות, מיתר, מעלות-תרשיחא, מרכז, מרכז שפירא, נהריה, נס ציונה, נצרת, נצרת עילית, נתיב העשרה, נתניה, עומר, עכו, ערד, פוריידיס, פרדס חנה-כרכור, פתח תקווה, צור הדסה, צפון, קדומים, קדימה-צורן, קדמה, קרית אונו, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין, קרית מלאכי, קרית שמונה, ראש העין, ראשון לציון, רהט, רחובות, רמות מנשה, רמלה, רעננה, שדרות, שוהם, שפיר, שפרעם, תל אביב - יפו, תל מונד

img icon

מספר בתי הספר בהם התכנית פועלת

0

img icon

תכנית עם עלות השתתפות

לא

img icon

פרטי איש קשר

רחלי הראל

0542371619

development@yazamim.org.il

שותפים נוספים

מגזר עסקי, רשויות מקומיות, אקדמיה

שמות השותפים

עשרות מוסדות אקדמיים מובילים בארץ, בנק לאומי תומך עיקרי ,HP, Manpower כי"ל, JA europe, Bloomberg, Hsbc, Barclays, AT&T ,Nokia , Citi Bank ,S.I.T ועוד

תיאור התכנית

החזון – להיות הארגון המוביל בישראל לחשיפתם של צעירים לעולם היזמות והעסקים, לאפשר להם להתנסות בו ולסייע להם בהבנתו. להכינם לעולם העבודה "החדש" ולהקנות להם כלים להתנהלות פיננסית.

היעוד – לחולל, ליזום ולספק מסגרות ללימוד תוך התנסות לצעירים ממגזרים שונים, על ידי פיתוח, הטמעה ושימוש בכלים ומיומנויות מהעולם העסקי; לעודד ולטפח יזמות, חדשנות ומקוריות בניהול ויישום עסקי – בתעשייה מסחר ושירות – באווירה של תחרות ואחריות חברתית.

ברוח החזון והיעוד מפעיל הארגון את התוכנית "עושים עסקים" כשהמטרה הבאה לנגד עיניו: לסייע לצעירים להבין את חשיבותן של כלכלות מוטות שוק; תפקיד העסקים בכלכלה הגלובלית; השפעת הכלכלה על עתידם של הצעירים; מחויבות העסקים לסביבה ולנושאים חברתיים; מחויבות העסקים לפעול בדרך אתית וחשיבותו של החינוך בעולם העבודה.

עיקרי העשייה:
היזמים הצעירים מקימים עסק, מגבשים רעיון עסקי, מבצעים ניתוח שוק, ומתנסים בכל השלבים בפיתוח מוצר, כלים פיננסיים, אמצעים שיווקיים, מו"מ, גיוס שותפים, גיוס כספים ועוד. הם עושים תהליך עסקי מלא עד מכירת מוצר והשתתפות בתחרויות אזוריות, ארציות ובינלאומיות. זאת בעזרת מנחים אקדמיים – סטודנטים למקצועות רלוונטיים מהאקדמיה ומנטורים עסקיים – מתנדבים מארגונים עסקיים.

התכנית מתקיימת לאורכה ולרוחבה של הארץ, החל מישובים פריפריאליים בצפון ועד המגזר הבדואי בדרום. עם מתן מענה מגזרי, מגדרי, לעולים, לאוכלוסיות מוחלשות, לאוכלוסיות ייחודיות, למצטיינים, למחוננים ועוד מכל טוב ארצנו.

התכנית מטפחת בקרב משתתפי התכנית שלושה תחומים עיקריים: תפיסת קריירה והכנה לעולם העבודה "החדש"; אוריינות פיננסית; ומיומנויות ההצלחה במאה ה-21 המתמקדות ביזמות, חדשנות, יצירתיות, יכולות למידה, התמודדות עם שינויים, חשיבה עסקית, מיומנויות בינאישיות וכד'.

מטרות מרכזיות בקידום מצויינות

פיתוח והרחבת הידע, פיתוח מיומנויות המאה ה-21 ואוריינות, פיתוח תחושת מסוגלות ומוטיבציה

תשתיות

  • תשתיות שהארגון המפעיל מעמיד עבור התכנית: מוצגים ותערוכות, אחר
  • האם נדרשות תשתיות מהארגון המזמין? לא. מקום מפגש - כיתה קבועה

מתכונת הפעילות

  • מסגרת העבודה: קבוצה בינונית: 11-15, קבוצה גדולה: 16-25, חצי כיתה סטנדרטית (כ-17 תלמידים/ות)
  • משך התכנית: שנתי
  • תדירות הפעילות: פעילות שבועית: 1-5 שעות בשבוע
  • מקום הפעילות המרכזי: בתוך בית הספר - בשעות פעילות בית הספרבתוך בית הספר - אחרי שעות פעילות בית הספרגם בתוך וגם בחוץ
  • מספר כיתות/קבוצות פעילות במשך השנה: מעל 100
  • מספר מתנדבים בכל כיתה/קבוצת פעילות: 400